”Partnerskapet är en perfekt match för oss”, säger Oskar Fahlvik medgrundare av BGC samt huvudansvarig för investeringen i GOOZO®. ”Vår vision är att bygga fantastiska bolag som vi vill äga långsiktigt och GOOZO® passar väldigt väl in i den visionen”.
Stromder startade 2018 med visionen att utveckla en unik och forskningsbaserad HR- plattform, GOOZO®, inom vilken personal-investeringars påverkan kan ledas i bevis.
” Vi är redo att ta nästa steg på vår framgångsresa. Bolaget har under en tid fört samtal med flera investerare. Vi kan glädjande nu hälsa BGC Group välkomna till GOOZO® familjen. BGC Group har en djup kunskap inom SaaS verksamheter samt gedigna kompetenser inom bolagsbyggande både i Sverige och internationellt, vilket stärker bolagets utveckling och kommer väl till pass”, säger VD Ulf Högström.
”Med BGC Group ombord på resan är vi övertygade att vi kan komma snabbare till vårt mål” säger Tore Sveälv, styrelseordförande i Stromder. ”Vi hade många olika alternativ för den fortsatta finansieringen av tillväxten men valet föll på BGC Group baserat på deras operativa förmåga och erfarenhet från att bygga framgångsrika mjukvarubolag” fortsätter Tore.
För mer information, kontakta:
Oskar Fahlvik, medgrundare av BGC Group AB, oskar.fahlvik@bgcgroup.se
Ulf Högström, grundare och VD Stromder AB, ulf.hogstrom@goozo.se
Tore Sveälv, Styrelseordförande för Stromder AB, tore.svealv@ventures.gu.se
Om BGC Group
BGC Group AB (Building Great Companies Group AB), investerar i bolag som vi vill äga långsiktigt. Vi vet att ett tydligt fokus på människor och kulturen i våra bolag är det som driver framgång. Vår styrka är kombinationen av att framgångsrikt bygga lönsamma bolag och en djup operativ förståelse där vi vid behov kan vara ett stöd till våra bolag på alla nivåer.
Om Stromder
Stromder är ett snabbväxande SaaS-bolag som utvecklat HR-mjukvaran GOOZO®, som hjälper alla typer av organisationer att föreslå effektiva personalåtgärder, vilket skapar ökad produktivitet och lönsamhet i kombination med att personalens engagemang ökar.
Efterfrågan på GOOZO® har vuxit snabbt under kort tid och kundtillströmningen härrör från såväl den offentliga- som från den privata sektorn. GOOZO® hjälper idag ca 60 000 medarbetare och chefer i sju länder.
Genom programvaran föreslår GOOZO® automatiskt hur kunderna skall styra sina
organisationer och vilka insatser/åtgärder som bör prioriteras utifrån respektive målbild och den effekt man vill åstadkomma.
GOOZO® säkerställer därefter i realtid att valda organisationsspecifika KPI:er utvecklas i den riktning som bestämts.